B o n i t a B a r c e l o n a

Ribera

Den siste uka har en liten og koselig leilighet i Barcelona vært mitt hjem.

Her kommer en liten smakebit på Europas mest fantastiske by.

La Paradeta

Fantastisk, fersk fisk og gigantiske scampi på La Paradeta.

Morsomt restaurantkonsept med fiskedisk med dagens fangst og avslappet stemning…og laang kø utenfor.

Mercat del Born og Mopedbil

La Paradeta ligger like ved siden av gourmetmarkedet Mercat del Born.

El Born har på få år gått fra å være et dårlig område til å bli et av de mest trendy i Barcelona, med designbutikker, flagshipstores, gourmetrestauranter og populære barer.

Komoto

I Carrer de La Princesa ligger den japanske restauranten Komoto med kult interiør. Danske Wegnerstoler, lamper av Ingo Maurer og oppslagstavle til kreative gjester. 

Sushi og Ceviche

…og maten på Komoto er, om mulig, enda bedre!

Japanske gyoza og maki møter peruviansk ceviche…

La Sagrada Familia

Tre gamle, søte menn foran Gaudi’s mesterverk; La Sagrada Familia.

Lolita Bakery

Lolita Bakery i Carrer del Portal Nou med søte cupcakes, kaker og retrointeriør.

Barcelona Baywatch

Barcelonas svar på Baywatch holder utkikk over de milelange strendene.

Tapas På La Xampanyet

Husets cava og enkel, men god, tapas på en av Barcelonas beste cava-barer; El Xampanyet. Stedet er familiedrevet med tre generasjoner bak bardisken og  propfulle lokaler hver kveld.

La Xampanyet

Mere cava og manchego…

Cava og Poteter

…og enda litt mere cava og potettapas på El Xampanyet.

Tønner med Vin

Hyllene er fyllt med vintønner, men cavaen kjøpes i flasker.

Blå Himmel og Takterrasse

Etter lange dager på stranden og i byen startet kvelden vanligvis med en iskald øl eller litt rosévin på vår deilige takterrasse.

Persisk Teppe og Persienner

Leiligheten var gjennomført og flott i indonesisk stil med mørke, tunge tremøbler. Stua hadde persisk teppe og bambuspersienner mot den stekende sola.

Vinstativoppbevaring og Grapefrukt

Smart oppbevaringssystem på kjøkkenet i form av vinstativ og fine flasker. Eieren ble nødt til å drikke store mengder økologisk grønnsakssaft for å fullføre prosjektet.

Tapas a la Llavor dels Origens

Nydelig Catalansk mat i tapasporsjoner på La Llavor Dels Origens ved Passeig del Born.

La Llavor dels Orìgens

…og fantastisk Crema Catalana med søt vin til dessert.

En Venta en Barcelona

Og hvis det skulle bli for fristende å flytte ned til varmere klima, billig cava, lange strender, deilig mat, fantastisk arkitektur og koselige gater så er denne lille perlen i La Ribera til salgs…sikkert for en billig penge!

3 Responses to “B o n i t a B a r c e l o n a”


  1. 1 Mari august 12, 2010 kl. 7:27 pm

    For en fantastisk tur! Bildene dine bringer meg tilbake; de gode stedene, den perfekte leiligheten, luktene, selskapet, gatene, stranda, og ikke minst den deilige maten.

  2. 2 Tina juli 21, 2011 kl. 3:42 pm

    Så koselige bilder!
    Jeg har selv bodd i Barcelona i noen mnd, som jeg savner denne tiden. Tok exfil der og ble rett og slett forelsket i byen. Nesten sånn at jeg har lyst å flytte dit og bo der for godt.

    Leiligheten du bodde i ser kjempe fint ut, hvordan fant du den?

    Jeg har vært en del på El Borne området, men fikk ikke opplevd den som jeg ser på bildet her.
    Vi hadde en leilighet mellom Joanic og Sagrada Familia som vi fikk leid gjennom Barcelona home (http://barcelona-home.com/) Vi var 4 jenter og var så fornøyde med leiligheten. Sagrada Familia er jo kjent for sine “gamle leiligheter” men det var langt ifra å være gamelt. Det var elegant og alt var nytt innenfor og stilen var perfekt til oss.
    Som sagt, jeg har lyst å komme meg tilbake til Barca til daglige cafe con leche, gå langs passeig de gracia og se på alle butikkene, drikke en kald estrella damm, tapas lunsj, eller lunsj på rosa raval!

    Enig med deg når du sier at BArcelona er Europas mest fantastiske by.
    Den er helt magisk! :)


Skriv et svar

… en blog om hjem.

Mine venners hjem og andre bekjentes hjem. Personlige, inspirerende, karakteristiske, bevisste, hyggelige, merkelige, oppfinnsomme og fine hjem.

Jeg har tatt alle foto selv, men du er velkommen til å bruke de på din egen blog eller hjemmeside. I så fall må du gjerne linke bildet til min blog og kanskje også sende meg en mail...

Hvis du har en venn du synes jeg bør besøke må du også gjerne sende meg en mail: ragnhild.jk@gmail.com

Mine Venners Hjem

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Slut dig til de 23, der følger denne blog


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

