2 0 1 0 F a v o r i t t e r

Moodboard og Monocle

2010 er snart over, 9 måneder med blogging er overstått, mange flotte hjem er besøkt og nesten 50 000 har vært innom bloggen min så langt. Her er mine favoritter fra de hjem jeg har besøkt i 2010. Selv om jeg nok ikke rekker så mange besøk i løpet av neste år så gleder jeg meg til å se nye venners hjem i 2011. Godt Nyttår!

2010 is almost over, 9 months of blogging has passed, many beautiful homes are visited and, so far, almost 50 000 have visited my blog. Here are my favorites from the homes I visited in 2010. I probably won´t be able to not visit as many next year but  I’m still looking forward to see new friends’ home in 2o11. Happy New Year!

 

Spisebordet hos Mammas og Pappas Paradis

The dining table at Mum and Dad´s Paradise

Den innebygde peisen og den nye peisen hos Mammas og Pappas Paradis

The built-in and the new fireplace at Mum and Dad´s Paradise

Fotokunsten hos Laura og Caspers Casa

The photographies at  Laura and Casper´s Casa

Stuebordet hos Laura og Caspers Casa

The table at Laura and Casper´s Casa

Prøvedukken hos Filips Fete Rom

The mannequindoll at Filip´s Funky Room

Rammene på orgelet hos Filips Fete Rom

The frames on the organ at Filip´s Funky Room

 Barstolene hos Filips Fete

The bar stools at Filip´s Funky

Sengen og lampa hos Elins Elegante

The bed and the lamp at Elin´s Elegant

Hjørneskap og Familiebilder

Hjørneskapet og de gamle bildene i Sørlandets Sommerdrøm

The cupboard and the old pictures at South Norway´s Summerdream

Plater og Fotografier

Bokhylla hos Line og Sørens Søtsaker

The bookshelves at Line and Søren´s Sweets

Neonkrakk og Ikea

Hjemmekontoret hos Cecilies Celebre

The home office at Cecilie´s Celebrity

Trekrakk og Kusmite

Spisebordet og krakken hos Cecilies Celebre

The dining table and the stool at Cecilie´s Celebrity

Oliventre og Blomsterkrukker

Bakgården hos Cecilies Celebre

The backyard at Cecilie´s Celebrity

Karnapp og Skinnsofa

Sofakroken hos Anjas Anseelige  

The sofa at  Anja´s Astonishing

Dyreglobus og Søskensenger

Barnerommet hos Anjas Anseelige

The kids´ room at Anja´s Astonishing

Clockwork Orange og BeoMaster

Stereoanlegget og skjenken hos Annettes Anneks

The stereo and the sideboard at Annette´s Annex

From London To Berlin

Snøkulesamlingen hos Helles Herlige

The collection of snow globes at Helle´s Heavenly

Stålbenk og Panner

Kjøkkenet hos Nicolas Nest

The kitchen at Nicolas´ Nest

Kunst og Loppisstol

Safaristolen og kunstsamlingen hos Rønnaug og Dags Drøm

The safari chair and the collection of art at Rønnaug and Dag´s Dream

Flyskap og Bauhaus

Flyinventaret hos Haans Hage

Plane inventory at Haan´s Holly

Japansk Have og Fransk Café

Balkongen hos Haans Hage

The balcony at Haan´s Holly

Akrylprismer og Tokyominner

Japansk fotokunst hos Belindas Borg

Japanese photographies at Belinda´s Beautiful

Hønsemater og Eiketre

Stilleben hos Sus Skatter

Still lifes at Sus´ Secrets

Stiletter og Rør

Det hjemmelagde garderobestativet hos Lones Lune

The homemade wardrobe system at Lone´s Lovely

Bezzerwizzer og Bauer

Filmfremvisere og høyttalere hos  Henriks Hule

Movie viewers and speakers at Henrik´s Homemade

Fars Gamle Briks og Palmer

Brisk og store puter hos  Henriks Hule

Old bed and huge pillows at Henrik´s Homemade

Wolfgang Tilmanns og Rugelampe

Hjemmesnekra hylle hos Henriks Hule

Homemade shelf at Henrik´s Homemade

7ern og Lotusblomster

Kjøkkenbordet og stolene hos Mads og Jennys Jam

The kitchentable and the chairs at Mads and Jenny´s Jam

Blomster og Sko

Skosamlingen hos Ann Kristins Afrika

The shoe collection at Ann Kristin´s Africa

Times Up

Klesskapet hos Ann Kristins Afrika

The wardrobe at Ann Kristin´s Africa

Biritapeten hos Mormors Museum

The reed wallpaper at  Mormor´s Museum

Trappestolen hos Mormors Museum

The kitchen chair at  Mormor´s Museum

Skuffene til mel og havregryn hos Mormors Museum

The drawers with flour and oatmeal at  Mormor´s Museum

Respatexbordet hos Maris Mekka

The respatex table at Mari´s Mecca

Arkivskuffene hos  Maris Mekka

The archive at Mari´s Mecca

Lenestolen i Mitt Hjem

The lounge chair at My Home

Badeflisene og den gule døra  i Mitt Hjem

The bathroom tiles and the yellow door at My Home

Og sist men ikke minst  “Buenos Aires veggen” i Mitt Hjem

And last, but not least, the “Buenos Aires wall” at My Home

6 Kommentarer til “2 0 1 0 F a v o r i t t e r”


  1. 1 Benedikte Os december 29, 2010 kl. 4:40 pm

    HErlig! Takk for en reprise av de store. Jeg håper virkelig du fortsetter med bloggen her i norge! Kanskje hjemme hos andre bloggere???

  2. 2 Ulrika januar 4, 2011 kl. 9:08 am

    Vilken fin och inspirerande blogg du har.
    Gott Nytt 2011!

  3. 3 Janne januar 9, 2011 kl. 10:45 am

    Så utrolig mange fine bilder! Så mye inspirasjon. Flotte hjem, både ditt og dine venners!

    Godt nyttår!!

  4. 5 Pernille Ulrikke januar 10, 2011 kl. 12:29 pm

    falt skikkelig for stuebordet hos Laura og Caspers Casa! Kjempe stilig, samtidig må det være deilig å kunne gjemme bort blader, pc’er og fjernkontroller under. mye mulig at jeg hermer etter den ideen altså.

    og trappestolen hos mormor… jeez. Nå er jeg på jakt etter en sånn og gir meg ikke før jeg finner den !

    Jeg har laget en link til bloggen din fra min, håper det er i orden :)


Skriv et svar

… en blog om hjem.

Mine venners hjem og andre bekjentes hjem. Personlige, inspirerende, karakteristiske, bevisste, hyggelige, merkelige, oppfinnsomme og fine hjem.

Jeg har tatt alle foto selv, men du er velkommen til å bruke de på din egen blog eller hjemmeside. I så fall må du gjerne linke bildet til min blog og kanskje også sende meg en mail...

Hvis du har en venn du synes jeg bør besøke må du også gjerne sende meg en mail: ragnhild.jk@gmail.com

Mine Venners Hjem

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Slut dig til de 23, der følger denne blog


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

